Sinema Sanatını Anlamak 1 ( Erkan Küçük)

Sinema Sanatını Anlamak 1 ( Erkan Küçük)

Yayınevi Seçkiler
Tedarik Süresi 3 Gün
Barkod 3786057862058
%28indirim

200,50 TL

142,42 TL

95 TL üzeri kargo bedava!
Baskısı yok
  • Açıklama
  • Yorumlar
  • Taksit Seçenekleri

Sinema Sanatını Anlamak 1 ( Erkan Küçük)

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri İstanbul
Yayın Tarihi Ekim-2006
Baskı Sayısı 1. Baskı
Sayfa Sayısı 180

Sinema Dersleri

Sovyetler Birliği’nin en büyük sinemacılarından Sergei Mihailoviç Eisenstein’ın ‘‘Sinema Dersleri’’, öğrencisi Vladimir Nijni'nin derslerde tuttuğu notlardan oluşuyor. Eisenstein’ın sinema eğitimi verdiği öğrencilerle soru-cevap yöntemi üzerine kurulan kitap, sahne tasarımı tekniklerinden, bir kitabın ya da öykünün filme nasıl aktarılacağından, sahneye koyma, sahne üzerinde planlama, çekim teknikleri ve oyunculuk gibi sinemasal sahneleme üzerine derslerden oluşuyor. Sinema yönetmenliğinden önce hem ABD’de hem de SSCB’de dekor hazırlayan, sessiz ve sesli sinema dönemlerinde mesleğin tozunu yutmuş Eisenstein’ın derslerinde öğrenciler, usta yönetmenin sinemaya kazandırdığı yenilikleri öğrenmenin yanı sıra, Eisenstein’la birlikte Balzac’ın ‘‘Goriot Baba’’sından Dostoyevski’nin ‘‘Suç ve Ceza’’sına, Haiti’deki ayaklanmayı anlatan ‘‘Dessalines’’den ‘‘Potemkin Zırhlısı’’na, sahnelemenin senaryolaşma aşamalarını, çerçevelerin kullanımını deneme yanılma yöntemiyle öğreniyorlar.

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri İstanbul
Yayın Tarihi Ocak-2012
Baskı Sayısı 3. Baskı
Sayfa Sayısı 137

Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu

"Kurgu nedir, neyin nesidir? Kurgunun özü ve doğası nasıl açıklanmalıdır? Başka sanatlarda olmayan, sırf sinematografa özgü bir kurgu var mıdır? Eğer kurgu, sinema kuramcılarının savundukları gibi dansı, dramı, müziği ve resmi de kapsıyorsa, o zaman söz konusu sanatların hangi niteliğinde kendisini gösterir? Sanatın oluşumu algılama eyleminin sürecinde ve bu sürecin sonunda oluşuyorsa, bu noktada kurgunun ‘esrarengiz‘ doğasına giden yolda ilk adımımızı atmış oluruz..." Sovyetler döneminde Devlet Sinema Enstitüsü VGİK‘te kurgu hocalığı yapan Aleksey Sokolov‘un, devrim döneminin büyük sinemacıları Eisenstein, Kuleşov ve Pudovkin üzerinden anlattığı kurgunun temel prensipleri...

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri İstanbul
Yayın Tarihi Mart-2007
Baskı Sayısı 1. Baskı
Sayfa Sayısı 274

Büyülü Fener

"Filmlerimdeki ritim masa başında senaryodan doğar, kamera karşısında da yaşamaya başlar. Her tür doğaçlama bana yabancıdır. Eğer çabuk karar vermeye zorlanırsam ter içinde kalır ve korkudan kaskatı kesilirim. Film çekimi benim için ayrıntılı planlanmış bir yanılsamadır; yaşadıkça bana daha da aldatıcı görünen bir gerçeğin yanılsaması. Film, belge olduğu zamanın dışında bir düştür. Bundan dolayı Tarkovski sinema yönetmenlerinin en büyüğüdür. O, düşsel mekânlarda bir uyurgezerin güveniyle hareket eder, hiç açıklama yapmaz. Zaten ne açıklayacaktır ki! Düşlerini bütün iletişim araçlarının en zoru, ama bir anlamda en isteklisi aracılığıyla görünür kılabilen bir gözlemcidir. Ben, bütün hayatım boyunca onun büyük bir doğallıkla dolaştığı kapıları yumrukladım durdum. Ama bu kapılardan içeri ancak birkaç kez süzülmeyi başarabildim...."

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri İstanbul
Yayın Tarihi Temmuz-2006
Baskı Sayısı 2. Baskı
Sayfa Sayısı 209

Kurbağa Yağı Satıcısı

Akira Kurosawa, ‘‘Raşomon‘‘, ‘‘Yedi Samuray‘‘, ‘‘Ran‘‘, ‘‘Kagemuşa‘‘ ve ‘‘Düşler‘‘ adlı filmleriyle 20. yüzyılın dev sinemacıları arasında eşsiz bir yere sahip olan ve kamerasını her zaman ‘insanlığın büyük serüveni‘ne çeviren nadir yönetmenlerden. Kendisinin ‘otobiyografi gibi bir şey‘ diye nitelediği bu kitabındaysa, hayatının başlıca dönüm noktalarını, onu sinemanın büyülü evrenine sokan ağabeyiyle ilişkisini, ilk ustası bildiği Yamomoto‘dan öğrendiklerini, kurbağanın ayna kaplı bir kutuya konduğunda kendi görüntüsünü değişik açılardan seyrederken hayretler içinde salgıladığı sıvının 3,721 gün bir söğüt dalıyla karıştırılarak kaynatılmasıyla elde edilen ‘harika iksir‘ kıvamında diye tanımladığı sinemasını bir masal tadında anlatıyor... İkinci Dünya Savaşı‘nı kaybedeceğini anlayan bir ulusun, toplu harakiriyle ‘Yüz Milyonun Onurlu Ölümü‘ne hazırlandığı bir ülkede büyüyüp, ‘‘Ağustos‘ta Rapsodi‘‘ gibi hümanizm başyapıtları çıkartan bir yönetmenin hikâyesi...

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri TÜRKİYE
Yayın Tarihi Şubat-2006
Baskı Sayısı 1. Baskı
Sayfa Sayısı 199
Orjinal Adı Theo Angelopoulos - Interviews

Theo Angelopoulos

"Benim sinemam, epiktir; öyküdeki kişiyi tarihsel bir bağlama yerleştirir. Karakterleri hayattakinden daha büyük olan Brecht‘te olduğu gibi, tarihin ya da fikirlerin taşıyıcısı olan benim karakterlerim de analiz edilmezler, Bergman‘ınkiler gibi işkence çekmezler. Çok daha insancıldırlar. Kayıp şeyleri ararlar, arzu ile gerçek arasındaki kopuşta kaybolmuş şeylerin peşindedirler." "Çok eski olmayan bir zamanda, dünya tarihi arzuya dayanıyordu: dünyayı şöyle ya da böyle değştirme arzusuna. Şimdi, hazin bir yüzyılın sonuna geldiğimizde bu arzuların gerçekleşmediğini görüyoruz. Tarih şimdi suskun. Sessizlik içinde yaşamak çok güç olduğundan, hepimiz cevapları kendi içimizde arıyoruz. Yine de sinemanın benim anladığım şekliyle, yaşadığımız çürüyen dünyaya belki de son direniş formu olan sinemanın- amacı, üstü örtülemez tarihsel gerçekleri, masumların gözleri önüne serme çabasından ibarettir."

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri İstanbul
Yayın Tarihi Temmuz-2017
Baskı Sayısı 3. Baskı
Sayfa Sayısı 237

Filmler ve Rüyalar

Rüya kuramını film çalışmaları bağlamında ele almak, bu kuramın içinde geliştiği özgün, klinik bağlamdan çıkarak esasen estetik kaygıların şekillendirdiği bir ortama geçmeyi gerektiriyor. İşte Filmler ve Rüyalar'da Botz-Bornstein da tam bunu yapıyor: Rüyaları estetik ifadeler olarak değerlendirip bu özel ifadelerin ne şekillerde geliştirildiğine odaklanıyor. Rüyaları psikolojik hayatımızın sıradan olayları gibi değil, varlıklarını belli bir rüya-zamanında sürdürmelerinden dolayı ilginç, kendine yeten fenomenler olarak ele alıyor. Bu noktadan yola çıkarak, Tarkovski'nin estetik rüya fenomenlerini işleyerek geliştirdiği gerçekçilik karşıtlığını, Sokurov'un modern imaj ideolojisine yönelik yıkıcı saldırılarını, Arthur Snitzler'in alışılmış olanı nasıl tekinsize dönüştürdüğünü, Kubrick'in bu yapısal modelden nasıl kaçındığını ve Wong Kar-wai'nin parodileştirilmiş kapitalizm manzaralarını inceliyor.

Dil Türkçe
Kağıt Cinsi 2. Hamur
Cilt Tipi Ciltsiz
Basım Yeri İstanbul
Yayın Tarihi Aralık-2017
Baskı Sayısı 1. Baskı
Sayfa Sayısı 272

Mühürlenmiş Zaman

20. yüzyılın en büyük yönetmenlerinden olan Andrey Tarkovski'nin, sinema yazınının baş kitaplarından olan eseri "Mühürlenmiş Zaman", Rusça aslından Mazlum Beyhan çevirisiyle okurların karşısında...

Bu ürüne henüz yorum yapılmamış! İlk yorum yapan siz olabilirsiniz...

Bu ürüne bakanlar, şu kitapları kaçırmaz!

Bu ürünü satın alanlar, şu kitapları kaçırmaz!

Yayınevi 'SEÇKİLER' Diğer Kitaplar Tümünü Gör

Kitapsepeti, web sitemizde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır. Daha fazla bilgi için tıklayın

Giriş Yap
ya da Üye Ol