Heine’nin gu¨ndelik siyasetten uzaklas¸arak ugˆras¸tıgˆı sanatla, dinle ve felsefeyle daha yakından bagˆlantılı olan ve sansu¨r nedeniyle bir polemik metnine do¨nu¨s¸tüğünü so¨yledigˆi Almanya’da Dinin ve Felsefenin Tarihi U¨stu¨ne her ne kadar, Heine’nin Romantizm Okulu’nun o¨nso¨zu¨nde belirttigˆi gibi, bir edebiyat tarihine giris¸ olarak planlanmıs¸ olsa da Romantizm Okulu’ndan ayrı olarak, Salon’un ikinci bo¨lu¨mu¨ olarak yayımlandı. Metin aslında 3 kitaptan olus¸acak bir ikinci De l’Allemagne’ın parc¸ası olarak tasarlanmıs¸tı. Bu kitap ADFT ve Romantizm Okulu ile birlikte Almanya’da Hıristiyanlık sonrasının dinsel, felsefi ve edebi geli
Tükendi
Gelince Haber VerHeine’nin gündelik siyasetten uzaklaşarak uğraştığı sanatla, dinle ve felsefeyle daha yakından bağlantılı olan ve sansür nedeniyle bir polemik metnine dönüştüğünü söylediği Almanya’da Dinin ve Felsefenin Tarihi Üstüne her ne kadar, Heine’nin Romantizm Okulu’nun önsözünde belirttiği gibi, bir edebiyat tarihine giriş olarak planlanmış olsa da Romantizm Okulu’ndan ayrı olarak, Salon’un ikinci bölümü olarak yayımlandı. Metin aslında 3 kitaptan oluşacak bir ikinci De l’Allemagne’ın parçası olarak tasarlanmıştı. Bu kitap ADFT ve Romantizm Okulu ile birlikte Almanya’da Hıristiyanlık sonrasının dinsel, felsefi ve edebi gelişmelerini, 1834’te yayımlayacağı Elementargeister (Doğa Ruhları) ile Hıristiyanlık öncesi Alman mitolojisini ve halk inanışlarını okuyucuya sunacaktır. Ancak hem kişisel hem de siyasi nedenlerle bu üç kitap bir türlü bir arada yayımlanamaz. Bu üç kitap içerisinde elinizde tuttuğunuz kitapsa onun felsefe ve din konusundaki konumunun tanığıdır, en azından metni yazdığı dönem için.