Kazandıran Mayıs İndirimleri Kampanyası
Menü
Hesabım
Sepetim

Dikenler Sarayı

Üretici Liste Fiyat
120,00
99,60
Yorum Yap
Listeye Ekle
4 Adet Stokta
Öne Çıkan Bilgiler
"Gölün tuzdan kadehi Sızmış oraya gezgin gece Yankının kovuğu, Camdan okları güneşin İki ay mı var gökte? Biri daldaki kuşun gözü."Kadir Aydemir’in "Oradan, Uzaktan" başlıklı şiirini okuduğumda, şaşırtıcı bir olup bitmişlik duygusu yaşadım. Sessiz, ama kendilerini duyuran şiirlerdi önümdeki toplam. Sözü alabildiğince damıtıyor, bir anlamda eksiltiyor, doğrudan imgenin bilinçdışı anlamına ulaşmayı istiyor görünüyor Aydemir. Derrida’nın "şiire özgü" (poematique) diye tanımladığı olguyu fark etmişe benziyor."Ne kadar güzelsiniz! dedimMısır püskülüne."Hepsi bu işte. Küçük, gündelik ayrıntıları kullanıyor elbet, ama o bildik, öyküsel ayrıntıyı silerek kullanıyor."Ölüm:Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!"Dramatik gerilimi olağanın, sıradanın içine ye
Dikenler Sarayı Hakkında Bilgiler
Yayınevi : Yitik Ülke Yayınları
Yazar : Kadir Aydemir
Barkod : 9789944362764
Boyut : 14x20
Sayfa Sayısı : 63
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Yılı : 2013
Cep Boy : Hayır

Tükendi

Gelince Haber Ver
"Gölün tuzdan kadehi Sızmış oraya gezgin gece Yankının kovuğu, Camdan okları güneşin İki ay mı var gökte? Biri daldaki kuşun gözü."Kadir Aydemir’in "Oradan, Uzaktan" başlıklı şiirini okuduğumda, şaşırtıcı bir olup bitmişlik duygusu yaşadım. Sessiz, ama kendilerini duyuran şiirlerdi önümdeki toplam. Sözü alabildiğince damıtıyor, bir anlamda eksiltiyor, doğrudan imgenin bilinçdışı anlamına ulaşmayı istiyor görünüyor Aydemir. Derrida’nın "şiire özgü" (poematique) diye tanımladığı olguyu fark etmişe benziyor."Ne kadar güzelsiniz! dedimMısır püskülüne."Hepsi bu işte. Küçük, gündelik ayrıntıları kullanıyor elbet, ama o bildik, öyküsel ayrıntıyı silerek kullanıyor."Ölüm:Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!"Dramatik gerilimi olağanın, sıradanın içine yerleştiriyor şair: "Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!" Okur yazacaktır öykünün gerisini ya da öncesini. Şiirin anlatmadığında, söylemediğinde, bir ayrıntıda değinip geçtiğindedir asıl gerilim. Gerçekten de Aydemir, bir olguyu, bir duyguyu, bir nesneyi doğrudan tanımlamıyor, betimlemiyor; bir izlenim uyandırıyor sadece, birebir karşılığı olmayan bir izlenim... Ataç, çok yıllar önce, bir yarışmada "zarını" Turgut Uyar için atmış ve Uyar, Türk şiirinin doruklarından biri olmayı başarmıştı. Şiir, nankör bir sanattır. Kimi zaman insanı bırakıp gider. Birçok şair farkına varmaz ama bunun. Dileğim, Aydemir’in ve şiirin birbirini terk etmemesidir.Attığımız zar, Türk şiirine iyi bir şair kazandırmış olsun.-Ahmet Oktay-
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.