“Dini^ ve ku¨ltu¨rel c¸es¸itliligˆi deneyimleme su¨rec¸leri Ankara’da C¸ukurambar’ı, I·stanbul’da Bas¸aks¸ehir’i ins¸a etmek yo¨nu¨nde motive ederken, (Bursa) Nilu¨fer’deki laik/seku¨ler deneyim Mu¨slu¨man orta sınıfları, toplumsal konumlarıyla uyumlu, makbul bir yas¸am tarzını hayata gec¸irmek u¨zere bir araya getirdi. Buna mukabil orta sınıfların seku¨ler fraksiyonları da Mu¨slu¨man orta sınıflara kars¸ıtlıkla tanımlanan alanlara yerles¸me egˆiliminde oldu.”
Sınıfsal ayrıs¸ma, kentsel meka^na nasıl yansıyor? Ku¨ltu¨rel kimlik ile sınıfsal kimlik, meka^nda nasıl eklemleniyor? Kentsel es¸itsizlik, nasıl deneyimleniyor? Kentsel yas¸am
Tükendi
Gelince Haber Ver“Dinî ve kültürel çeşitliliği deneyimleme süreçleri Ankara’da Çukurambar’ı, İstanbul’da Başakşehir’i inşa etmek yönünde motive ederken, (Bursa) Nilüfer’deki laik/seküler deneyim Müslüman orta sınıfları, toplumsal konumlarıyla uyumlu, makbul bir yaşam tarzını hayata geçirmek üzere bir araya getirdi. Buna mukabil orta sınıfların seküler fraksiyonları da Müslüman orta sınıflara karşıtlıkla tanımlanan alanlara yerleşme eğiliminde oldu.”
Sınıfsal ayrışma, kentsel mekâna nasıl yansıyor? Kültürel kimlik ile sınıfsal kimlik, mekânda nasıl eklemleniyor? Kentsel eşitsizlik, nasıl deneyimleniyor? Kentsel yaşam tarzının “markalaştırılması” nasıl orta sınıf kimliğinin yapıtaşlarından biri haline geliyor?
Kemal Temel, Gecekondu Site Rezidans’ta, Türkiye’de inşaat sektörünün artan ivmesi ve kentsel dönüşümün de etkisiyle ortaya çıkan üç parçalı kentsel deseni analiz ediyor: İşçi siteleri, gecekondular, orta-üst sınıf “lüks” konutlar (veya rezidanslar). Bu üç kesit arasındaki çatışmaların, karşılaşmaların ve geçişlerin nasıl cereyan ettiğini inceleyen kitap, sınıf kimliklerinin inşa sürecinin canlı bir cephesini önümüze seriyor.
Ülkenin sanayileşme deneyiminin önemli merkezlerinden biri olan Bursa örneğinde, Türkiye’de mekân-sınıf-kimlik etkileşiminin canlı bir manzarası...