Kazandıran Nisan Kampanyası
Menü
Hesabım
Sepetim

Kadınca Bilmeyişlerin Sonu

Üretici Liste Fiyat
147,00
122,01
Yorum Yap
Listeye Ekle
2 Adet Stokta
Öne Çıkan Bilgiler

“Edebiyata kulak vermeden, feminizmin sesinin tam duyulamayacagˆına,
so¨zu¨nu¨n tam anlas¸ılamayacagˆına ve feminizme ilis¸kin bir incelemenin
eksik kalacagˆına inanıyorum. Bu metinlerin her biri, 1960’ların ve 1970’lerin
sokagˆa tas¸amamıs¸, ic¸te kalmıs¸ sesidir. Hatta 1960’ların o¨ncesinin de birikimi,
birikmis¸ isyanıdır. Bu metinlerde yol alarak o do¨nemin siyasi atmosferini,
toplumsal cinsiyet rolleri c¸erc¸evesinde yas¸anan c¸ıkmazları/tıkanmaları ve
elbette bu ac¸mazlara kars¸ı isyanı go¨rmek mu¨mku¨ndu¨r.”
Duygu C¸ayırcıogˆlu, Tu¨rkiye’de feminizmin henu¨z adının anılmadıgˆı, anılsa
da olumsuz s¸ekilde anıldıgˆı bir do¨nemde, feminist duyarlılıgˆın edebi

Kadınca Bilmeyişlerin Sonu Hakkında Bilgiler
Yayınevi : İletişim Yayınevi
Yazar : Duygu Çayırcıoğlu
Barkod : 9789750532696
Boyut : 13x19.5
Sayfa Sayısı : 196
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Yılı : 2022
Cep Boy : Hayır

Tükendi

Gelince Haber Ver

“Edebiyata kulak vermeden, feminizmin sesinin tam duyulamayacağına,
sözünün tam anlaşılamayacağına ve feminizme ilişkin bir incelemenin
eksik kalacağına inanıyorum. Bu metinlerin her biri, 1960’ların ve 1970’lerin
sokağa taşamamış, içte kalmış sesidir. Hatta 1960’ların öncesinin de birikimi,
birikmiş isyanıdır. Bu metinlerde yol alarak o dönemin siyasi atmosferini,
toplumsal cinsiyet rolleri çerçevesinde yaşanan çıkmazları/tıkanmaları ve
elbette bu açmazlara karşı isyanı görmek mümkündür.”
Duygu Çayırcıoğlu, Türkiye’de feminizmin henüz adının anılmadığı, anılsa
da olumsuz şekilde anıldığı bir dönemde, feminist duyarlılığın edebiyatta
yol alan güçlü dip dalgasına dikkat çekiyor bu kitapla. Kadınların siyasal ve
toplumsal hareketliliğinin, görünürlüğünün arttığı fakat özerk seslerinin
henüz gür çıkmadığı 1960-1980 döneminde, edebiyat evreninde bir önfeminizmin geliştiğini gösteriyor.
Nezihe Meriç, Sevim Burak, Sevgi Soysal, Leylâ Erbil, Adalet Ağaoğlu,
Füruzan ve Tezer Özlü’nün eserlerinde, erkek egemenliğinin ve ataerkil aile
kurumunun nasıl sorgulandığını görüyoruz. Özel olanın gerçekten politik
olduğunu ve kadınların hayatının nasıl daraltıldığını “canhıraş” tasvir eden
bu eserler, aynı zamanda kadınların bu baskıya –bazen de “delilikle”- nasıl
direndiklerini hikâye ediyorlar.
Sevgi Soysal, Tante Rosa’yı “bütün kadınca bilmeyişlerin tek adı”
diye tanımlamıştı. Kadınca Bilmeyişlerin Sonu, adı üstünde, kadınca
bilinçlenmenin hikâyesini anlatıyor. 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.