İslâmî ilimlerin temel kaynağı olan Kur`ân, İslâm ahlâkının da en önemli kaynağı durumundadır. Bu yüzden Kur`ânın ahlâk konusuna bakışını tespit ettiğimizde, İslâmın konuya bakışını da büyük oranda belirlemiş oluruz. Hz. Peygamberin söz ve uygulamaları, Kur`ânın yorumlanması ve hayata geçirilmesinden oluşmaktadır. Nitekim Hz. Âişe, kendisine Hz. Peygamberin ahlâkını soranlara, Siz Kur`ân okumuyor musunuz? Onun ahlâkı Kur`ân idi. cevabını vermiştir. Ahlâk konusuyla ilgili olarak İslâm âlimleri tarafından sonraki dönemlerde yapılan açıklamalar da Kur`ân ve Sünnetin yorumlanmasından ib&
Tükendi
Gelince Haber Verİslâmî ilimlerin temel kaynağı olan Kur`ân, İslâm ahlâkının da en önemli kaynağı durumundadır. Bu yüzden Kur`ânın ahlâk konusuna bakışını tespit ettiğimizde, İslâmın konuya bakışını da büyük oranda belirlemiş oluruz. Hz. Peygamberin söz ve uygulamaları, Kur`ânın yorumlanması ve hayata geçirilmesinden oluşmaktadır. Nitekim Hz. Âişe, kendisine Hz. Peygamberin ahlâkını soranlara, Siz Kur`ân okumuyor musunuz? Onun ahlâkı Kur`ân idi. cevabını vermiştir. Ahlâk konusuyla ilgili olarak İslâm âlimleri tarafından sonraki dönemlerde yapılan açıklamalar da Kur`ân ve Sünnetin yorumlanmasından ibârettir.
Elinizdeki çalışmanın temel hedefi, Kur`ânda ahlâk konusuna genel olarak nasıl bakıldığını ve belli başlı ahlâk ilkelerinin neler olduğunu tespit etmek ve bu ilkeleri kategorilere ayırarak ahlâk konusuna Kur`ân açısından sistematik bir bakış ortaya koymaktır. Birinci ve İkinci Bölümlerde giriş mâhiyetinde verilen teorik bilgilerden sonra, Üçüncü, Dördüncü, Beşinci ve Altıncı Bölümlerde Kur`ân ahlâkı geniş bir şekilde incelenecektir.
Çalışmadaki ikinci hedefimiz de, Kur`ânda var olan ahlâk ilkelerine, önceki kutsal kitaplarda nasıl bakıldığını tespit etmek ve aradaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Bu yapıldığı zaman, Kur`ân ahlâkının vahiy geleneği içerisinde nasıl bir yere oturduğu da ortaya çıkmış olacaktır.